Kakaolu Islak Kek

Bu tarifi bir kaç ay önce internette gezinirken bulmuştum ve denemek üzere kimin yazdığını not etmeden bir yere yazmışım. Yani yanlış hatırlamıyorsam Acemi Şef'ten almıştım sanıyorum. Yanlışlık olmasın. O kadar lezzetli görünüyordu ki. Mutlaka denemem gerektiğine karar verip tarifi not edip bir kenarda bırakmışım. Dün bilgisayarımdaki dosyaları karıştırırken bu tarifi buldum ve hemen denemeye karar verdim. Ama bu kadar mı güzel olur, bu kadar mı lezzetli olur.. Bayıldım kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum. Tarif Amerikan cup ölçülerine göreydi ama cup yerine su bardağı da kullanabilirsiniz. Afiyet olsun..

Tarifi;
Malzemeler:
1.grup malzemeler
  • 1/2 cup hindistan cevizi
  • 1 tsp (1 paket) karbonat
  • 2 cup un
  • 1,5 cup toz şeker
  • 1 paket vanilya (ben Dr. Oetker gourmet olanlardan tercih ediyorum) 
  • 1 tutam tuz
2.grup malzemeler
  • 1/2 cup fındık yağı (erimiş tereyağı da olabilir)
  • 1 cup su
  • 1/2 cup kakao ( Dr. Oetker gourmet kakao da kullanabilirsiniz)
3.grup malzemeler
  • 1/2 cup süt
  • 2 yumurta
Yapılışı:
1. 1.gruptaki malzemeleri iyice karıştırın.
2. 2.gruptaki malzemeleri küçük bir sos tenceresinde ısıtarak iyice karıştırın ama kaynamamasına özen gösterin.
3. 3. grup malzemeleri birlikte köpük olup kabarana kadar çırpın.
4. Önce 2.gruptaki malzemeleri 1.gruptakilerle spatula yardımı ile karıştırın ve sonra 3. gruptaki malzemeleri ekleyip 2 dk mikserle çırpın.
5. Yağlı kağıt serdiğiniz kek kalıbına dökün ve 175 derece fırında 35-40 dk. pişirin ve soğuduktan sonra dilimleyerek servis yapın..

Not: Eğer benim gibi 20X20cm ölçülerinde kare bir kek kalıbı kullanıyorsanız malzemeleri 1,5 katına çıkarmanızı tavsiye ederim.
 



Kategoriler: ,. Sık kullanılanlara ekle.

SEN DE YORUM YAZ

Yorumunuz için şimdiden çok çoook teşekkür ederim ;) Mutlu günler dilerim..Sevgiler..(Çiğdem Acar)

Ajandam