Peynirli Börek

Her zaman  yaptığım klasik olan peynirli böreğimden yapmak yerine değişik bir tarif aradım ve Hafif Tarif'te tarifni görüp beğendiğim bir peynirli börek tarifini denemek istedim. Ama bu kadar mı güzel olur. Kesinlikle bu tarif favorim oldu ve artık sık sık bundan yapacağım misafirlerime. Umarım siz de dener ve beğenirsiniz.

 
  

Tarifi;
Malzemeler:
  • 4 adet yufka
  • 3 yumurta
  • Yarım litre süt
  • 100 gr margarin
  • 4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 250 gr beyaz peynir
  • 1 kase ince kıyılmış maydonoz
  • 2 yemek kaşığı su
Hazırlanışı:
Yufkaları masaya serin. Üzerine su ile incelttiğiniz sıvı yağı fırça yardımıyla sürün. (Asıl tarifte direk olarak yağı sürüyor ama ben genelde böreklerde yağı su ile inceltiyorum) Çatalla ezdiğiniz beyaz peyniri maydonozla karıştrıp böreğin harcını hazırlayın. Yufkanın her tarafına harçtan bir miktar serpin. Ardından yufkayı ne çok sıkı ne çok gevşek olacak şekilde düzgün bir rulo yapın. Oluşan rulodan 2-3 parmak genişliğinde (borcam tepsinizin yüksekliğine göre) keserek, dik şekilde borcamın içine oturtun. (Ruloları çok sıkı dizmeyin sıvı harcı emdikçe biraz genişliyor)
Yumurtaları ve sütü iyice çırpın. Erimiş ılımış margarini içine katın. (Ben margarin yerine tereyağ ve margarini bir arada kullandım ve margarin miktarını biraz azalttım çünkü asıl tarife göre yağsız süt ve yağsız peynir kullanıyordu ben yağlı süt ve peynir kullandığım için dengelemesi açısından margarin miktarını azalttım. Siz de damak zevkinize göre değiştirebilirsiniz.) Sıvı harcı ruloların her tarafına gelecek şekilde dökün. Buzdolabında 1 gece bekletin.  200 derece önceden ısıtılmış fırında altı üstü kızarana kadar 40-45 dk pişirin. Kesmeden önce 15 dk dinlendirin.

Kategoriler: ,. Sık kullanılanlara ekle.

SEN DE YORUM YAZ

Yorumunuz için şimdiden çok çoook teşekkür ederim ;) Mutlu günler dilerim..Sevgiler..(Çiğdem Acar)

Ajandam