Truffle

Truffleları ben normal boyutlarından büyük şekilde yuvarlayıp misafirlerime tatlı olarak ikram ediyorum. İçine istediğiniz aromaları malzemeleri damak tadınıza göre katıp yapabilirsiniz. Ben genelde bitter çikolata, kestane ve fıstık ezmeli olanları tercih ediyorum.

 
  


Tarifi;

Malzemeler:
  • 400 gr bitter çikolata
  • 200 ml süt kreması
  • 1 su bardağı robotton geçirilmiş kakaolu kek ( Pastalarınızdan arta kalanları dipfirizde saklayıp truffle için kullanabilirsiniz. Kek yoksa kakaolu bisküvi de kullanabilirsiniz)
  • 2 yemek kaşığı kestane püresi/ezmesi
  • 2 yemek kaşığı fıstık ezmesi
  • Üzeri için granül şeker, fındık, fıstık, hindistan cevizi...
Hazırlanışı:
Süt kremasını bir kaba alın ve ocakta kaynatın ama çok kaynamasın. Doğranmış bitter çikolatanıza dökün ve çikolata ve süt kreması homojen bir karışım olana kadar karıştırın. İçine robottan geçirdiğiniz kek veya bisküvi parçalarını ekleyin karıştırın ve bir gece buzdolabında bekletin. Ertesi gün çıkarttığınız karışımı kaşık yardımıyla kazıya kazıya kaptan ayırabilirsiniz. Bu aşamada ben malzemeyi iki parçaya bölüp bir kısmına kestane püresi bir kısmına da fıstık ezmesi ekleyerek yuvarlıyorum. Siz damak tadınıza göre çeşitli aromalar da ekleyebilirsiniz. Yuvarladıktan sonra dışını hindistan cevizi, granül şekerler, fıstık, fındık ile bulayabilirsiniz.
 
  


Kategoriler: ,. Sık kullanılanlara ekle.

SEN DE YORUM YAZ

Yorumunuz için şimdiden çok çoook teşekkür ederim ;) Mutlu günler dilerim..Sevgiler..(Çiğdem Acar)

Ajandam