Ev Baklavası

Herkese uzun bir aradan sonra merhaba neden uzun süredir yoktum bazı blog arkadaşlarım bilirler. 3 aydır ne canım bir şey yapmak istiyordu ne de kakao ve vanilya kokusuna tahammül edemiyordum. Sebebi malum..:) Ben de anne olma yolunda kısa bir süredir ilerliyorum. Çok sıkıntılı bir üç ay geçirmedim ama ilginçtir ki vanilya ve kakao kokusuna tahammül de edemedim :) Bu nedenle de güzel bir şeyler de yapıp bloğuma ekleyemedim. Ama pasta,tatlı, çikolata yapmayı o kadar özledim kiiii tahmin bile edemezsiniz...

Ve sonunda geçen bayram dayanamayıp işe giriştim. Bayram için baklava yufkasından kıymalı börek, zeytinyağlı yaprak sarması veeee ve işte geliyor bomba ev baklavası yaptım. Tabi her zaman olduğu gibi yanımda canım annem vardı :) Hayatımda ilk defa baklava yaptım. Annem de daha önce bir kez yapmıştı. Anneannem süper ev baklavası yapar. Bakalım bizde de doğuştan yetenek var mı diye işe giriştik. Aslında 40 kat baklava yufkası açmak için çok da zorlanmadık. Hatta müzik eşliğinde çok da eğlenerek (her zaman annemle böyle çalışırız zaten) yorulduğumuzu anlamadık bile. Sadece çok üzgünüm ki maalesef ellerimiz nişastalı olduğundan yapım aşamalarını fotoğraflayamadım. Ama umarım bir dahaki sefere baklava yaparken yaptıklarımızı mutlaka fotoğraflayacağım. Bakalım baklavamızı beğenecek misiniz?


Ev Baklavası


Tarifi;
Malzemeler:
  • 3 yumurta ( ikisinin akı ayrılmış)
  • 1 bardak yoğurt
  • 1 çay bardağından biraz fazla sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tutam tuz
  • Aldığı kadar un (yumuşak yapışmayan bir hamur elde edene kadar)
  • Baklava yufkasını açmak için mısır nişastası
  • Arasına ince dövülmüş ceviz
  • 250 gr tereyağı (veya margarin)
Şerbeti için: 
  • 1kg şeker
  • Şekeri 1 parmak geçecek kadar su
  • Bir kaç damla limon suyu
     
Yapılışı:
     Tüm malzemeler yumuşak ve ele yapışmayan bir  hamur elde edilinceye kadar iyice yoğurulur ve buzdolabında  yarım saat - 45 dk kadar dinlendirilir.
Buzdolabında bir süre dinlendirdiğimiz hamur ceviz büyüklüğünde 40 eşit parçaya bölünür. Hamurlar merdane yardımıyla tabak büyüklüğünde ayrı ayrı açılır. Bu aşamadan sonra isterseniz tek tek dilerseniz 5li 5li parçalar halinde açılan hamurlarımızın aralarına nişasta serpmek suretiyle oklava ile incecik olana kadar açılır. Baklava yufkası arkasında olan herhangi bir şey görülebilecek kadar incelikte açılmalıdır. Açılan yufkalar yağ ile yağlanmış tepsiye güzelce serilir. İsteğe bağlı olarak ya her katın arasına ceviz serpilir ya da 20 kat yufanın üzerine bolca ceviz serpilir. Biz lezzetli ve daha dolgun olması açısından her katın arasına ceviz serptik. Ama sizde elinizde bulunan ceviz miktarına göre sadece orta kısıma  ceviz koyabilirsiniz.
Tepsiye yerleştirdiğiniz yufkalar baklava dilimi şeklinde kesilir. Kısık ateşte erittiğimiz tereyağı baklavanın üzerine gezdirilerek dökülür ve önceden ısıtılmış fırında altı üstü kızarana kadar pişirilir.
Baklava şerbeti için 1 kg şekeri tencereye koyduğunuzda üzerini 1 parmak geçecek kadar yükseklikte su ekleyerek kaynatılır. 5 dk kaynadıktan sonra içine bir kaç damla limon suyu eklenir ve şerbet kıvam alıncaya kadar kaynatılır. Ilıyıp soğuyan şerbet fırından çıkmış sıcak baklavaya dökülerek( birinden biri sıcak diğeri soğuk olmalıdır). 1 gece şerbetini çekmesi için dinlendirilir ve daha sonra servis edilir.
Baklavanın özel kesim şekli için aşama aşama resim çizmeye çalıştım umarım anlaşılabilir olmuştur.


Baklavanın Kesim Şekli:


     

Kategoriler: ,. Sık kullanılanlara ekle.

SEN DE YORUM YAZ

Yorumunuz için şimdiden çok çoook teşekkür ederim ;) Mutlu günler dilerim..Sevgiler..(Çiğdem Acar)

Ajandam