Ekler Pasta

Ekler pasta sevmeyen var mı bilmiyorum. Yani bu müthiş lezzetten kesinlikle mahrum kalmamak lazım. Ama evde yapılmış ekler pasta da ayrı bir lezzetli oluyor bence. Bir de sormayın diyete başladım. Evde de 2 tabak dolusu ekler pasta var. Dolabın kapağını açıyorum onlar bana bakıyor ben onlara :) sadece yaptığım zaman lezzeti nasıl diye bamak için ucundan minik bir parça aldım o kadar. Gerçekten bu sefer sıkı bir diyetteyim. Şimdiden 4 kilo verdim. Yapıp da yememek böyle bişi olsa :) Artık eşim yeyince ben doyuyorum :) O kilo alsın ben vereyim gibi oldu bu ama :) Neyse lafı uzatmadan mutlaka deneyin derim. Güzel bir tarif. Ölçüler tam karar. Afiyet olsun..



Tarifi;
Malzemeler:
1.grup malzemeler (Hamuru için)
  • 2 su bardağı su
  • 125 gr. margarin
  • 2 su bardağı + 2 çorba kaşığı un
  • 4 yumurta
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1/2 çay kaşığı tuz
2.grup malzemeler (Krema için)
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 tepeleme çorba kaşığı un
  • 2,5 su bardağı süt
  • 50 gr. margarin
  • 1/2 limon kabuğu rendesi
  • 1 çay kaşığı vanilya aroması
  • (Kakaolu yapmak isterseniz 2 çorba kaşığı kakao)
3.grup malzemeler
  • 2 paket benmari usulu eritilmiş bitter çikolata
Yapılışı:
1. Önce kremayı hazırlayın ve soğumaya bırakın. Bir tencerede yumurta, şeker, un ve limon kabuğu rendesini çırpma teli ile iyice karıştırın. Diğer bir yanda sütü  ısıtın ve ısınan sütü azar azar ve topaklanmamasına dikkat ederek karışıma ilave edin. Kaynayınca altını kapatın. Biraz ılınınca içine margarin ve vanilyayı ekleyip soğumaya bırakın.

2. Hamuru için bir tencereye su, margarin, tuz ve şekeri koyup kaynatın. Kaynayınca altını kısıp elenmiş unu ilave edin ve iyice karıştırın. Toparlanıp hamur kıvamını alınca ocaktan alın ve ılımaya bırakın. Yeterince ılınınca birer birer yumurtaları ekleyip karıştırın. Hamuru büyük uçlu bir sıkma torbasına alın ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklarla istediğiniz boyutta silindir biçiminde sıkın. Ben biraz büyük boyutta istediğim için yaklaşık 6-7 cmlik boyda silindirler yaptım. Siz istediğiniz boyutta yapabilirsiniz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişirin. Pişen hamurlar soğuduktan sonra bir bıçakla ortadan kesip içine hazırlanan kremayı koyun. Erittiğiniz çikolataya batırıp (üzerine kaşıkla da gezdirebilirsiniz) servis yapılana kadar dolapta soğumaya bırakın. Afiyet olsun :)

Kategoriler: ,. Sık kullanılanlara ekle.

SEN DE YORUM YAZ

Yorumunuz için şimdiden çok çoook teşekkür ederim ;) Mutlu günler dilerim..Sevgiler..(Çiğdem Acar)

Ajandam