Meyveli Tartölet

Bu tarifi Anne Willian'ın Meyveli Tatlılar kitabından görerek yaptım. Ama tart hamuru tek kelimeyle beni deli etti. Sanırım orada verilen kahve fincanı ölçüleri ile bizim ya da benim kullandığım kahve fincanı ölçüleri tutmadı. Tabi unu gram olarak da vermişti ama ben üşenip kahve fincanı şeklinde denedim. Sanırım unu fazla geldi. Hamur bir türlü kavuşmadı. En sonunda 2 yemek kaşığı kadar sıvı yağ ekledim. Normalde tart hamuruna sıvı yağ eklenmez ama mecbur kaldım. Hamur biraz toparlanır gibi oldu. Yarım saat buzdolabında beklettikten sonra merdaneyle açmayı denedim ama yinede hamur kırılmalar yaptı. Ben de en sonunda çareyi hamuru kalıplara parmaklarımla yaymakta buldum. Bunca uğraşımdan sonra hem görüntü olarak hem de sonuç olarak tat süperdi. Tarifini aşağıda veriyorum ama önerilerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum.

 
  
  
Tarifi;
Malzemeler:
Tart Hamuru için;
  • 6 kahve fincanı un (175 gr)
  • 4 adet yumurta sarısı
  • Yarım su bardağı toz şeker (90 gr)
  • Yarım çay kaşığı tuz (2,5 ml)
  • Yarım çay kaşığı vanilya (2,5 ml)
  • 4 çorba kaşığı tereyağı (90 gr)
Vanilyalı krema için;
  • 6 kahve fincanı süt ( 375 ml)
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 1 kahve fincanı toz şeker (60 gr)
  • 1 kahve fincanı un (30gr)
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı (ben kullanmadım yağlı kremaları pek sevmiyorum)
  • 1 paket vanilya (Dr. gourmet olanlardan kullandım)
 Ayrıca üzeri için tart jölesi veya 1-2 kaşık sulandırılmış kayısı reçeli ve de mevsimlik taze meyvalar
Hazırlanışı: Öncelikle un elenip karıştırma kabının içerisine ortası çukur kalacak şekilde dökülür. Sonra yumurta sarısı,şeker, tuz, vanilya ve yumuşamış tereyağı ilave edilerek tüm malzemeler kaba topaklar oluşturulncaya kadar karıştırılır. Elde edilen hamur top haline getirilir ve buzdolabında 30 dk dinlendirilir (Ben bu noktada yukarıda da bahsettiğim gibi sanırım unum fazla olduğu için hamuru top haline getiremediğim için 2 yemek kaşığı sıvı yağ ekledim. Normalde tart hamuruna sıvı yağ eklenmez ama denemek zorunda kaldım. Tabi tart piştikten sonra herhangi bir değişiklik veya tadında tuhaflık hissetmedim.) Hamur buzdolabında dinlendirilirken krema hazırlanır. Süt, yumurta, şeker ve un koyu kıvama gelinceye ve kaynayıncaya kadar pişirilir. Kaynadıktan sonra 1 dk daha pişirilir ve içine vanilya eklenerek soğumaya bırakılır. ( Bu aşamada tereyağı ekleniyor ben eklemedim. Zaten hamur yeterince yağlı oluyor).
Yarım yemek kaşığı tereyağ eritilerek tart kalıplarına sürülür ve un serpilir. Buzdolabında dinlendirilmiş hamur merdane yardımıyla açılarak kalıpların üstüne yayılır. Hamurların kenarları yükseltilerek derin bir altlık hazırlanır. ( Ben bu aşamada hamuru merdaneyle açamadığım için, hamurda kırılmalar olduğu için, bir parça hamur alarak kalıplara parmaklarımla yaydım.)
Tart kalıpları fırın tepsisine dizilir ve hamurlar çatalla delinir ve kalıplar buzdolabında yine 30 dk dinlenmeye bırakılır. Bu süre sonunda hamurlar pişerken şekilleri bozulmasın ve kabarmasın diye alüminyum folyo ile örtülür ve 6-8 dk önceden 180 derece sıtılmış fırında 6-8 dk pişirin. Ardından folyoyu çıkarıp hamur tamamen pişene kadar yakşalık 5 dk daha pişirin. Soğuduklarında tartöletleri kalıplarından dikkatlice çıkarın, kırılabilir. Tartöletlere kremayı sürüp üstüne mevsim meyvelerini döşeyin ve üzerini tart jölesi ile örtün. (Meyvelerin kararmaması için)

Kategoriler: ,. Sık kullanılanlara ekle.

SEN DE YORUM YAZ

Yorumunuz için şimdiden çok çoook teşekkür ederim ;) Mutlu günler dilerim..Sevgiler..(Çiğdem Acar)

Ajandam