Beze

Hafta sonu gelen misafirlerime yaptığım tatlılardan 4 tane yumurta akım artmıştı. Ne yapsam ne yapsam diye düşünürken eşim bana beze yapsana dedi. Ben de hmm iyi fikir zor mu acaba beze yapmak hiç yapmadım ki dedim ve internette araştırmaya başladım beze yapımını. Bir kaç tariften sonra Pastacı Kız'ın tarifini buldum ve başladım beze yapmaya. Süper bi tarif. Tek kelimeyle harika oldu. Tarif için kendisine buradan teşekkür ediyorum. Ben de tarifi belki siz de denersiniz diye burada yayınlıyorum.

  
Tarifi;
Malzemeler:
  • 4 adet yumurta akı
  • 4 çay bardağı toz şeker
  • 2 damla limon suyu ( bezelerin renginin daha beyaz olması için)
  • Bir çimdik tuz
Hazırlanışı:
Yumurta akına bir damla dahi yumurta sarısı bulaşmamış olmalı. Tozşekeri yumurta akına ilave edip 2 damla limon suyu ve bir tutam tuzu ekleyip bir tencerede ocak üzerinde kısık ateşte  mikserle 10 dk çırpıyoruz . Çok kısık ateşte çırpmaya özen gösterin çünkü dibi tutabilir.10 dk çırptıktan sonra ocaktan alıp mikserle 10-15 dakika daha çırpmaya devam edelim karışımımız mikserin uçlarından düşmüyorsa ve koyu bir kıvam almışsa işlemimiz bitmiş demektir. Fırınımızı 100 dereceye ayarlayıp ısıtalım. Karışımı sıkma torbasıyla (ben Tupperware'in sıma aparatını kullandım. Uzu kalın olduğu için şekiller hem orta büyüklükte hem de düzgün çıktı.) yağlı kağıt üzerine sıkalım. Tepsiyi fırına koyup bezelerimiz kuruyuncaya kadar pişirelim. Yaklaşık 40 dk alıyor. Kızartmamaya özen gösterin rengi beyaz olmalı. Ben fırın kapağını açıp bir tanesine baktım içi pişmiş mi diye. Zaten fırının ısısı düşük olduğu için yavaş yavaş pişiyor kızarmadan. Ayrıca ben damla çikolatalı olmasını istediğim için içerisine damla çikolata ekledim. Tabi karışım ılık olduğu için damla çikolata eridi ve bezede dalgalı desenler oluştu bu da ayrıca çok hoş bir görüntü verdi denemenizi tavsiye ederim.

Kategoriler: ,. Sık kullanılanlara ekle.

SEN DE YORUM YAZ

Yorumunuz için şimdiden çok çoook teşekkür ederim ;) Mutlu günler dilerim..Sevgiler..(Çiğdem Acar)

Ajandam